Az autópálya mentén dolgozók folyamatos veszélyforrásnak
vannak kitéve. A biztonsági intézkedések ellenére is időnként előfordul néhány
baleset. A munkaterületet záró kocsi, melyet fényjelzéssel és táblákkal is
ellátnak nélkülözhetetlen kelléke az ott dolgozók mindennapjainak, hiszen ez a
védőfal köztük és az arra haladó forgalom között. Ha baj van, legtöbbször ez a
jármű sérül, rossz esetben pedig akár annak személyzete is.
Többek között ez is közrejátszott abban, hogy Németországban
két évvel ezelőtt elindult egy államilag támogatott projekt, az „aFAS” melynek
keretein belül automatizált követőjárműveket fejlesztenek. Az MAN nemrégiben
már be is mutatott egy prototípust, amit hét partnerével kísérleteztek ki és
raktak össze. A teherautót már tesztelték is Hessen autópályáin, élesben, munka
közben. A jármű a már ismert rendszerekkel dolgozik, kamerák, szenzorok,
radarok dolgozzák fel az adatokat, ezek segítségével a kocsi látja a
felfestéseket, a szabad területeket és az útjába kerülő különböző tárgyakat is
felismeri. Mi több, a követő jármű vezeték nélküli kapcsolatban áll a
munkaterület elején haladó teherautóval is, így onnan is tud plusz
információkat gyűjteni.
Megjegyzések